Alla inlägg under september 2009

Av andrietta - 30 september 2009 08:40

Jaha när jag vaknade i morse så insåg jag att Meija har ögoninflammation på båda ögonen och feber, inte kul...

Nu är det alvedon som gäller och ögontvätt.

Igår när Herta kom in från hundgården, så var det ingen rolig syn, hon hade "badat" i koda.

Känns tungt nu...

Men men jag är tillbaka på jobbet, frågan är hur det blir im. om Meija fortfarande är sjuk, vem ska vara hemma med henne? jo förmodligen jag...

Tomas har fått några nya turer på jobbet som börjar im. så han har svårt att vara hemma...

Vi får se lill bönan kanske repar sig, det brukar vara över snabbt när det gäller barn.

Troligtvis kommer vi att få placera ut lilla Selma, tiden för henne räcker inte riktigt till, det är en tjej med mycket vilja och som inte vill ta det lugnt hon är jätteduktig med rumsrenheten, och piper vid dörren när hon vill ut. Sweet Sixteen heter hon i stammtavlan. Detta är en av tjejerna vi sparat utav den första kullen, och vi vill gärna ha ett fortsatt "fodervärdshem" .

Selma kommer endast att flytta om allt känns rätt... Ring för mer info...       

Av andrietta - 27 september 2009 18:20

Idag har vi varit på besök hos So Sweet (Zelma)och hennes matte Marie på deras hästgård i njurunda. Hon växer och trivs som fisken i vattnet där, precis som vi trott...

Zelma är en frammåt och väldigt glad valp, som bor på en stor gård med ett stort antal hästar och tvåbenta.

Vi fick oss lite fika och en rundtur på "ranchen" fy17 va fint de har! Vi får tacka Marie för ett jättetrevligt besök, och gissa om det blev tjat om nån Zebrahäst på vägen tll Gnarp...

Här nedan kommer två bilder på sötlöken Zelma     

Tack för idag!

Av andrietta - 26 september 2009 19:44

Ja här är det så lugnt det kan bli, idag har jag tagit mig in i bilen första gången på 3 dagar, apoteket och toyotacenter i birsta. Mormor köpte sig en ny bil, så hon ville ha lite sällskap med sig...

I går hade vi bakning på schemat, lite kanelisar blev det, snart är det ju "kanelbullensdag".

Melvin och Herta övade på tandvisning, något som gick jättebra!   

Min älskade son är ju så lik sin mor, kolla igenom hundarnas alla delar och kolla tänder är något vi gör ofta här hemma, Meija kommer direkt med en tvättlapp när hon ser att det är dags för "kontrollen".

Jag börjar känna mig lite bättre, svettningarna kommer inte lika ofta, men huvudvärken är nog något man får ta...

På måndag har jag lovat att jag ska vara på jobbet igen! Känns skönt att vara på G igen...

Nästa helg är det utställning för Herta, men vem som kommer att ställa henne är väldigt oklart.

Ne nu ska barnen i säng å jag ska ta å rätta travbongarna, Natti natti!

Av andrietta - 24 september 2009 21:03

Japp snart är det helg, jipppiii! ellr not, jag känner mig fortfarande trött och slut, troligast är det bihåleinflammation, jag har ett ständigt tryck under och över ögonen och konstant huvudvärk.

Jag skulle jobba i helgen men tror att det är bäst att stanna hemma å  piggna till, inte kul då man vet att alla andra som oxå ska jobba i helgen oxå är sjukskrivna...

Ja det var allt för idag, nu ska jag kika på Lyxfällan, ha det gott å go Natt!

Av andrietta - 23 september 2009 09:10

Jaha,  då var det dags igen då, fick gå hem från jobbet igår med huvudvärk och kallsvettningar, nu börjar jag bli jä**igt less. Tror att man försöker vara nån super människa som kan vara överallt sammtidigt, stress, vad är det? jag sitter på toa pratar i telefon och byter blöja sammtidigt, känner att det inte är hållbart längre, tror jag kan förbereda mat vara på jobbet och hämmta barnen sammtidigt oxå, vad är det för liv?, ja jag vet att vi är två, men med Tomas arbetsdagar så är det inget att räkna till i nån planering.

Jag dricker kaffekopp på kaffekopp och energidrinkar så det står ut genom öronen, men inte får jag vingar heller...

Ja ja jag vet att alla har sina perioder med lite väl mycket, och jag tror att det inte hade varit så jobbigt igentligen om man var frisk själv.

Hundarna mår iallafall bra, de börjar komma tillbaka i form igen, Herta ska snart på ett gäng utställningar igen, så jag hoppas att hon bygger på sig lite mer innan.

Barnen är pigga och glada, älskar att vara hos dagmamman, vilket är jätteskönt!

Ne nu ska jag försöka ta mig en liten prommis till mormor, ha det så gott!

Av andrietta - 20 september 2009 18:22

Ja, söndagen börjar närma sig sitt slut, inget paradisbad blev det idag, Pappa hade ont i ryggen å var inte så sugen på att åka.

Det blev motionsbingo med hundarna istället, jag fick ihop två rader så jag fick en värdecheck på ica för 25:-, alltid nåt;)

Sen blev det Ica Maxi gud vad tråkigt det är att handla mat. Tycker det bara försvinner massa pengar och lite får man med sig hem... Idag blev det slottsstek till middag, mannen i huset fixar å trixar med mat på helgerna å han är så duktig, man verkligen njuter av måltiderna. Mormor och Selma var så klart oxå här.

Ibland funderar jag på vilka "vänner" man haft, man blir verkligen besviken på allt man får höra, men jag tror ändå att sanningen och verkligheten kommer att visa vad som är och var rätt och fel...

Jag tror att lycka och välgång kan vara något som sticker i ögonen på många och det slutar med avundsjuka och massa skitsnack. Vi inblandade vet och var helt överräns om vad som skulle göras, och mitt strå till stacken är draget, det vet jag!

Det som känns skönt är att jag drog mig ur den vänskapen i tidigt skede, eller så snabbt jag insåg den personens sätt att ta ansvar över sig själv och de sina. Att skylla ifrån sig misslyckande på andra gör bara saken värre, för hur många misslyckde hundar kan man skylla på andra? när man egentligen har svaret i egen hand...

Ne tacka vet jag de som vågar stå för sina misslyckanden, och de vänner som finns för oss idag!

Lite deppad blir man när man får vissa saker kastat efter sig, men samtidigt är det en kick att veta vad folk säger, utan att ens VETA och FRÅGA.

Nu ska barnen badas, hundarna ut på en cyckelsväng och sen ska jag bada, natti natti!


Av andrietta - 19 september 2009 08:23

Ja en vecka har nu gått sen våra små hulliganer lämnade varandra här hemma, Alla har hört av sig och berättat hur underbara valpar de har, flera har skickat bilder och sms. Det är så kul varje gång någon ringer å berättar hur bra allt går...

Här hemma är det lugna gatan, inget särskilt händer, Fia har fått börja sakta men säkert komma igång igen å ÄLSKAR det!

Herta är överlycklig att hennes kompis börjar bli "normal" igen, massa bus och skoj.

Jag har kommit igång igen med heltid på jobbet, barnen är hos dagmamman och allt flyter på. Dagarna går så fort och tiden vid datorn blir allt mindre, men jag ska försöka uppdatera lite ändå.

Selma kommer ner varje dag och hälsar på hon är verkligen underbar, gud vilka valpar det blev, jag är jättestolt!

I helgen ska vi försöka ta oss till Ö-vik å bada med barnen,troligtvis blir det imorgon, idag ska vi in en sväng till birsta å handla lite "höstkläder" till barnen

Trevlig helg alla där ute!

Av andrietta - 15 september 2009 08:24

Ja idag är det en skön morgon, barnen är hemma idag och vi är valpvakt, åt Sweet Sixteen idag på morgonen. Hon är en totalt orädd valp som älskar att busa med barnen. Mormor har varit jätteduktig med rumsrenhetsträningen å "Selma" piper så fort hon vill ut.

Igår var vi å hälsade på hos familjen Ullmark för att se hur vår "fodertik" hade det. Hon hade det jättebra och hennes familj är så nöjda med henne.

Alla valpköpare har jag haft kontakt med och det går jättebra för alla.

Det är ett underbart "gäng" som köpt valparna och vi kommer att ha det jätteskoj framöver. Tack Sirinas mamma för fina bilder på henne och kul att höra från Eilert att allt är som det ska...Nu ska jag ta å gå ut med Selma ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards