Alla inlägg under oktober 2009

Av andrietta - 30 oktober 2009 21:03

Idag har det varit barnens dag, var inte riktigt planerat så, men så blev det...

Meningen var att jag skulle åka till Sirinas familj, men så blev det inte, men på tisdag...

Dagen spenderdades på drakborgen, en plats som kommit att bli lite av en favorit för oss och barnen, ett sätt att kunna umgås och äta och leka på samma ställe, Suveränt!

Jessica lånade Herta på prommis idag, vilket var kanon! Tack gumman!

Annars händer här inte så mycket, några har hört av sig ang. planerade valpkullen och det är såklart jätte kul, mer info kommer innom kort!

Nu ska tittas på Idol, sen är det sängen som gäller, jobba hela helgen....Tråkigt men sant!

Trevlig helg!

Av andrietta - 29 oktober 2009 18:14

Nu var det ett tag sen, här jobbaste för fulla muggar...

Selma växer så det knakar och kan nu stoltsera med sina 17kg liksom Sirina. Herta har kommit igång med simmningen igen och lydnadsträningen ligger nu i nästa fas, förhoppningen är att vi snart kommer att debutera...

Vi planerar en kull nu i början av 2010, om allt går som väntat, en kombination som kommer att leda till STORA sammarbetsvilliga hundar med Mycket grova benstommar.

Vid intresse kontakta mig för mer information

Av andrietta - 25 oktober 2009 20:29

Idag har det varit fullrulle, som vanligt...

Melvins kalas


  


Där även pappa hade jättekul...


  


Och Meija...


  



Sedan var det dags för Herta på simmningen...


    


Dusch


  


Avslappning...


  


Och säga hejdå...



Hoppas ni oxå haft en rolig dag...  

Av andrietta - 24 oktober 2009 19:06

Jo, idag har vi varit på en riktig B-utställning, Herta skötte sig fin fint slutade som 3:e bästa tik, men runt omkring var det katastrof. Hundar som inte skulle vara i ringen, barn med mamma som visar hund och en riktig förvirring var det minst sagt.Men men nu har vi provat det oxå...Matilda var med med Bailýs på barn med hund, hon klarade det galant.  

Vi var och hälsade på en snabbis hos Patrik och vår uppfödda hund Star, tiken med överbettet. Hon mådde finfint med sin rottis kompis och härliga familj, Tusen Tack Patrik för att du tog dig tid med oss!

Efter besöket tog vi en sväng till Dollar store, fyndade gardiner och annat småplock, å vips så var det några lappar som fladdrade iväg igen...

Imorgon är det barnkalas för Melvin, vi har bokat det på Drakborgen, lättast så, med tanke på vårt lilla hus... Ha en skön söndag och glöm  inte att vrida tillbaka klockan...



  

Av andrietta - 23 oktober 2009 21:40

Fredag idag, valparna har blivit 14 veckor. Imorgon ska jag träffa två av dem och tänkte på söndag försöka få till en date till. Imorgon ska Herta och jag dra iväg tidigt på utställning Bailys och Jessica ska såklart med och Matilda ska hämtas upp på vägen.

Idag har hundarna varit i grusgropen, Fia är en sån kämpe, hon skulle kunna springa hur många gånger som helst upp och ner, men efter några turer så avslutades hennes träning i backen


  

  

Ojojoj, vilken tjej hon är... Våran lilla Fia lotta...


Av andrietta - 22 oktober 2009 18:41

Japp, idag har jag varit hemma med vård av barn, Meija har hostat hela natten och jag har inte sovit många minuter, dagen har flutit på bra. Men nu när kvällen kommer är det dags igen host och åter host.

På dagen var vi in en snabbis till birsta det blev en tur på Toy´s R Us, några lappar fladdrade iväg men men barnen blev nöjda iaf. Här kommer en liten bild på snyggingen Herta  


Av andrietta - 21 oktober 2009 14:56

Grattis kennelpapppa på födelsedagen! Hoppas du får en trevlig dag, utan sötsaker...

Av andrietta - 19 oktober 2009 17:27

För varje dag som går så blir kärleken till mina barn bara större och större. Hur kan folk inte tycka om sina barn, eller överge dem? Ja jag skulle inte för alla pengar som finns eller för mitt liv kunna välja bort dem, det är min rikedom... Mitt ALLT även om jag älskar mina hundar oxå...  

Det var lite av mina kvälls tankar... Ha de gott alla vänner och mammor!

Ovido - Quiz & Flashcards