Alla inlägg under januari 2010

Av andrietta - 29 januari 2010 19:24

Tänk va fort veckorna rullar på, tycker det är dags för arbetshelg helatiden, men så är det väl när man jobbar varannan...

Här hemma är det som vanligt, fullrulle...

Hundarna mår bra och barnen har nu i slutet av veckan varit lite risiga, men det är väl så med småbarn, det går bara runt.


Jag är jätteglad att så många valpköpare är så intresserad av att följa med oss på vår lilla tripp, ska bli jättekul att träffas å se era små valpar snart.

Idag skulle det ha varit en liten träff och utställningsträning men vi ställde in den pga. kylan. Vi kommer att snart ändå, så det är inga problem, vi tar igen det...


Fick höra att Rolf leder viktkurvan just nu med sina 40kg, stora grabbar...

Jaja, nu ska vi slappa lite framför tv:n å imorgon är det jobb, ha en trevlig helg å ta hand om er!





Av andrietta - 26 januari 2010 18:37

Idag har jag snott lite bilder från Johan, förlåt, men jag bara måste...



     

Av andrietta - 24 januari 2010 15:54

Japp så har även denna helg börjat nå sitt slut...

Blev en sväng till drakborgen igår med barnen, men innan det så fick Herta komma ut på en rejäl sparktur med mig och Meija.

Även idag har både Fia och Herta varit ut på en sväng med sparken vilket var väldigt uppskattat...

Hoppas alla haft en bra helg Här kommer en liten bild på Meija som stålt kan köra sin spark själv...

  

Av andrietta - 22 januari 2010 16:30

Tänkte vänta till imorgon och knäppa lite kort på Selma, men då tid fanns så gjorde jag det idag, gogumman vår...


          

Av andrietta - 22 januari 2010 11:24

Japp här sitter jag och funderar på livet... eller snarare på allt som händer runt omkring...

Nya planer smids nya kontakter och nya mål i livet. Ska livet vara så här?, eller ska jag göra det jag alltid velat?, ja jag hoppas att vi kommer lite längre i våra planer denna gång... Mer kommer i framtiden...

Jag har iallafall fotat lite idag oxå, så här följer lite bilder...


  

Mina underbara stora tjejer


    

Och lilla gullet

  

Ikväll ska vi ta oss till en affär och inhandla lite, sen är det Fredagsmyyyys!

Ha det så bra alla!

Av andrietta - 21 januari 2010 12:55

Här sitter jag ensammast i världen, förrutom mina underbara hundar...

Melvin har varit på 4års kontroll idag, men hans hörsel gick inte att kolla då han var fullt upptagen av annat... så ett nytt test skall göras inom kort.

Jag mår fortfarande dåligt, känns sm att jag vill kräkas men inget händer, blir bättre när jag tuggar något, antar att det har med magsåret att göra.

Tog ut hundarna för lite fotografering idag nedan följer bilder på våra tjejer här hemma...


Först å störst Fia...


  


Sedan prinsessan Herta


  


Selma 6 månader


    


Å sist å definitivt minst (4,7kg) Mini


  


Det var dagens bilder kanske blir fler imorgon...

Ha det gott!

Av andrietta - 20 januari 2010 18:34

Tänk att våra små troll blivit 6 månader, ett halvt år, börjar smått å komma in i tonårstrotsen...

Idag har vi skickat iväg några anmälningar på ett antal utställningar närmare bestämmt 10 anmälningar, valpköparna är super duktiga å de allra flesta går eller ska börja valpkurs nu, en har snart avslutning och får vänta 2 månader innan det är dags för vardagslydnads kurs, flera har hört av sig och vill börja spåra, så så fort snön tinat bort är de dags...


 

Kommer ni ihåg? Tänk att era 30kg+ varit så här små...

Ja gud vad man saknar  dessa varelser...

Men jag vet att alla har det kanon!

Ha det så gott alla och ta det lugnt!

Av andrietta - 18 januari 2010 15:00

Japp idag har vi fått lite bilder på Ogebrands St:Per (Eilert)


    

Ovido - Quiz & Flashcards