Alla inlägg under februari 2010

Av andrietta - 27 februari 2010 17:51

Börjar med att TACKA alla underbara valpköpare! Utan er är vi inget!


Valpklass 6-9 månader

Resultat från Ogebrands:

2:a med HP Ogebrands Sweet Sixteen

3:a med HP Ogebrands Swing It

4:a med HP Ogebrands Sirina

5:a Ogebrands So Sweet

Alla med underbar kritik och fina lovord!


Öppenklass Tikar

Herta 4:e bästa tik

Även här otrolig kritik!

Herta extriörbeskriven MT godkännt


Ogebrands blev Best in Show Uppfödargrupp Valp

Och

Best In Show Avelsgrupp Valp


KRITIKEN från Avelsgrupp: Modern med 4 stycken avkommor, genomgående hög kvalite, kroppar och benstommar har nedärvts mycket väl.

Vackra färger, utmärkt päls. Trevliga temperament och inte att förglömma, den styrka som tiken har generat till sina avkommor är av mycket hög kvalite, GRATTIS.


KRITIKEN från uppfödargrupp: 4 unga flickor harm prop. vackra huvuden rejäla kroppar utan överdrifter. Kraftfulla rörelser och härliga temperament. Vackra tanfärger ngn. behöver utveckla sitt bakställ vilket det finns tid för. Strama överlinjer. En enhetlig grupp som är väl värda sitt HP



Ett stort GRATTIS till alla duktiga valpköpare och Tack till Hasse Strömkvist för hjälpen. Grattis Cicci med Amiga, som kammade hem 1priset i valpklassen och Bim

Tack för att jag fick förtroendet att ställa Natus, jättekul!

Tack för idag, nu ska vi vila upp oss inför imorgon!

Av andrietta - 26 februari 2010 08:48

Japp, freadg idag, orken är just nu på noll, men blir väl bättre.

Ser fram emot imorgon, men vi får se vilka hundar som får följa med, eller vilka som ställer dem...

Efter förra utställningen så blev jag totalt slut, som de flesta vet så var vi där endast ett par timmar, men middagen som vi betalt dyrt för uteblev. Å andra sidan fick jag komma utanför väggarna ett tag, men men vad gör väl det?

I Helgens utställning har vi med 7 hundar, så vi får nog lite mer jobb den här gången, men vi har oxå några frivilliga handlers och duktiga valpköpare som ställer själva så det kommer nog att gå bra...

Barnen har ju krupp, så mormor kommer att ta hand om dem.

Vi håller tummarna för att alla kommer å att det ska gå bra för Ogebrands i helgen, Stolt över er är jag redan, de vet ni!

Har oxå sett att Ogebrands S:t Per är anmäld till sin första brukstävling i slutet av Maj, dit ska jag försöka ta mig för att titta, å träffa honm å Kicki.

Ne nu ska jag lägga mig och försöka se filmen som jag somnade ifrån igår å se om man blir nå piggare, ha det så gott alla å vi syns imorgon!  

Av andrietta - 23 februari 2010 20:04

Japp tiden rusar iväg å vi med den...

Dagen har varit lugn, barnen har varit på VC å fått diagnosen Krupp, båda två. Hur de kommer sig vete tusan men men man måste ju lita på de som ska kunna... De fick medicin å det verkar som andningen är något bättre.

Jaja, själv mår jag skit men får ta å pallra mig till arbetet i morgon,  jobbigt att åka bergådalbana ena stunden mår man hyfsat nästa dag ligger man å tredje dagen känner man för att ta en prommis. Man får nog leva med det känns det som. Men klart det känns på...

Nog om det nu får vi ta nya friska tag!

Sämmre än så här kan det knappast bli!

Nu vill jag ha vår å värme! Ha det så gött alla!

Av andrietta - 21 februari 2010 22:02

Japp söndagkväll redan, resultatet från västernorrlandsmästaren är väl inget att skryta med, fast kul att man fick vara med. Herta "floppade" totalt, hon tycker inte om grus eller spån som underlag, å där var det grus, så dagen slutade tidigt...

Idag har vi införskaffat en ny säng till barnen en våningsäng, pappa skruvade ihop den å barnen var överlyckliga...

Nu får vi sikta på bättre resultat till helgen, å jag längtar till vi får träffas igen alla "flickorna" med familj.

Ska bli riktigt kul att få träffa So Sweet med familj, då vi inte träffats sedan förra utställningen i huddiksvall. Jaja nu ska hundarna ut å kissa sen är det sova för hela slanten, natti natti!

Av andrietta - 20 februari 2010 08:52

Idag ska vi sopa av dammet på Herta å dra in över stan, en liten utställning vankas... Ska bli skoj.

Även om det är skönast att bara komma hemifrån och bara vara vi vuxna ett tag.

Jaja vi får väl hålla tummarna...

PM för nästa helg har kommit, å alla valpköpare, ring mig om nåt är oklart!


Nä nu ska vi ta å äta lite frulle och ta ut hundarna en sväng sen ska här kläs för fest! Ha en skön lördag!

  

Av andrietta - 18 februari 2010 17:04

Med kameran å Selma...


        

Av andrietta - 18 februari 2010 12:58

Ja här sitter man nu mår inte riktigt 100, men lite bättre än för ett par timmar sen, inte hungrig och inte mätt, nån stans mittimellan, har ätit å får behålla maten men lite "hiss" är det i magen...

Hoppas på att må bättre imorgon, då vi ska en sväng till Huddik, Tomas ska kolla synen...

Lördagen bara måste jag må bättre, då ska Herta ställas ut, men men vad är en utställning mer eller mindre?, hade varit jättekul att vara med...

Sen drar det ihop sig till nästa helgs utställning, på ridstadion, såg att det var en hel del hundar anmälda dit, så det kommer att bli jättekul! Stora fikaväskan måste fyllas...Ne nu ska jag vila lite efter att ha fått i mig lite Te

 och en smörgås, ha det så bra alla!

På bilden nedan Pappa till S-kullen Roffe:

  

Hoppas att det var ok, att jag "tog" den Pia...

Av andrietta - 16 februari 2010 12:43

Blev några bilder på Fia och Herta innan jag skulle jobba...

  

    


    

Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards