Alla inlägg under januari 2011

Av andrietta - 29 januari 2011 17:27

Hinner knappt med allt själv nu, men ska uppdatera lite...


14 hundar från oss anmälda till utställningen på ridstadion, jättekul!

Vi kommer även att få se O´Dessa i Umeå helgen innan,  helt underbart!

Helgen efter ridstadion kommer ett litet gäng från oss att åka ner till Vallentuna.

Otto, Tilda, Omega, So Sweet och Herta jättekul!

Känns fantastiskt kul att våra valpköpare/fodervärdar hänger med på lite utställningar och visar upp sig lite ;).


Här hemma har Otto och jag börjat en klicker kurs. Han lär sig lika snabbt som han blir trött. Så många korta pass är vår melodi just nu.

Otto Är sågottsom rumsren och växer på sig som han ska.

Herta är påväg tillbaka i form, men det tar tid, hoppas hon ser hyfsad ut tills utställningen ;).

Selma tränar vidare i sollefteå å de verkar trivas bra ihop.

Fia blev kvar hemma hos min bror idag som sällskaps dam åt deras hane.


Ja annars händer inte så mycket, vardagen rullar på Melvin har börjat på innebandy och hänger med de lite äldre killarna. Sist på träningen gjorde han mål, gissa hur stolt han blev ;) å jag för den delen...

Nu ska vi äta lite middag, sen ska vi bara mysa i soffan, imorgon ska jag på SPA hela dagen å bara vara, underbart!

Ha de gött å ta hand om er!


  

Av andrietta - 13 januari 2011 13:26

Ja, nu är det slut på nattesömnen igen...

Meija kom till vår säng och grinade och lät täppt i näsan. När hon kröp ner under mitt täcke kännde jag direkt att hon hade feber. Tänk va varma barnen blir som om man kunde steka ett ägg på ryggen ;).

Hon ligger i vår säng och mår gott glass och cockacola det hör till när man har feber...

Jaja De blir till att vabba idag och imorgon å hålla tummarna för att inte Melvin blir dålig. Jag som arbetar inom vården skulle ALDRIG skicka mitt sjuka barn till dagis, pga. smittorisk och för mina barnsskull, men tyvärr tänker inte andra föräldrar så...

Annars händer inte så mycket. Otto busar Herta sover, det är livet på en pinne

  

Selma har fått två nya kompisar och av bilder att dömma så har hon det jättebra. Eventuellt kommer hon hit nästa vecka så vi får träffa henne och "husse".

Ne nu är glasskopp nr;4 slut, dags att fylla på Ha de så gött!

Av andrietta - 4 januari 2011 09:41

Ibland funderar man på varför och hur, men oftast så bara är det...

Ja mina vänner, här händer typ ingenting...

Jag går mellan jobb och sängen känns det som, hinner inget som man hade velat. Men tog mig i kragen i söndags och hälsade på O´Lympia med familj, även fast de bara bor 5 minuter härifrån så har det inte blivit av att hälsa på förrän nu...

Hon har det jättebra och är en supertrevlig hund lugn och sansad.

  

Barnen har nu börjat helt på dagis och det fungerar kanon!

I söndags hade vi även en Hertavalp på besök, lilla Shiva (Oleum Bas

ileum).

En frammåt och orädd valp som sina syskon. Jenny och Erika var oxå med de fotades en heldel och fika såklart ;)

Vi börjar närma oss utställning och det känns jättekul, nu när vi inte varit på utställning med våra hundar sedan i juni.

Nästa vecka börjar Otto och jag en klicker kurs, ska bli jättekul att komma igång med en liten kurs.  

Oleum "shiva"

    

Otto 19 veckor och 25,5 kg. lilleman börjar bli stor...

Ovido - Quiz & Flashcards