Alla inlägg under oktober 2011

Av andrietta - 26 oktober 2011 19:05

tro på när allt är så här...

Känner mig laddad för vintern. har nya krafter å känner att denna vinter kommer bli riktigt bra å gå fort å ännu fortare om vi kommer att ha valpar ;)


Idag har vi fått Melvinsskolbilder hem, pappa satt med tårar i ögonen å tittade på vårat lilla "konstverk"

Man funderar hur fort allt ska gå, känndes som han kom för ett litet tag sedan, men han har ju hunnit fylla 6år nu å börjat i skolan. herregud å lill prinsesan är 4...4ÅR ...vad säger man...alltså har vi även haft lilla Fia i 4 år, eftersom vi köpte henne dagen innan Meija "ploppade"ut.

Jaja, allt är bara bra just nu å det känns toppen!


Imorgon håller vi tummarna för Odessa som skall ögonlysas, nä nu vill hundarna ut på en liten tur, ha de gött alla nära å kära!


 

ovan Odessa 14 mån


     

Selma, vår lilla sötlök...

Av andrietta - 25 oktober 2011 20:18

Ibland funderar man å ibland fundilurar man...


Just nu fundilurar jag, Hane till Selma är nu 99,9% klart jag har vänt allt ut å in å fram å bak, känns toppen, å flera valpar är redan bokade, så det känns toppen! Bara att hålla tummarna  att de blir något utav det hela ;)

Många spännande kombinationer finns nu i Sverige och hade ekonomin tillåtit så hade kenneln absolut vuxit under våren, men vi kommer mest troligt att köpa in lite nytt blod i början av nästa år.


Vi har nu anmält några utav hundarna till Stockholm i december, kommer bli en trevlig helg med många uppfödare på plats, som kommer att kämpa om att bli Nordisk vinnare!


Annars händer inte så mycket här, vintern smyger sig allt närmre och kylan likaså, men men om 2månader är det juldagen så det kommer nog gå detta oxå ;)))


Nä nu ska jag ta å vika lite tvätt å sen lägga mig, ha de gött i stugorna å ta hand om er!

 

Av andrietta - 23 oktober 2011 19:10

I helgen var det dags för Otto att genomgå ett MH det skötte han finfint! Även syster Ozqa har nu känd mentalstatus, båda två med 1:a på skott, gladast blev nog jag ;) som mina nära vänner vet så är JAG INTE skottfast...Men idag så lyckades jag hålla igång under skotten å JAPP jag kan nog oxå räknas som helt skottfast nu! ;)))


Tyvärr kom vi inte med på MT med Selma och Herta så nu efterlyser vi ett!


Nä nu ska de hängas lite tvätt å imorgon är det dags för arbete igen!

Ha de gött!

Av andrietta - 20 oktober 2011 11:39

Herregud så dagarna rullar på, hinner knappt med mig själv nu...

Här hemma händer väl inte så mycket, Melvin har blivit en riktig buse i skolan å fröken ringer ofta å berättar hans bus...

Igår nästan somnade prinsen på skolan med maten brevid sig, han var mycket trött och grinig hela kvällen å på natten bestämmde vi oss för att jag skulle vara hemma med de båda, Meija har även hon feber och snorar, så snart tänkte jag åka å köpa lite bra att ha på droghandeln.

Igår då jag hämtade Melvin på skolan så möttes jag av en hemsk syn...en pojke som till storlek var dubbelt så stor som Melvin stod å höll fast Min lille prins, hårt i jackan, jag blev mycket ledsen över att se att sånt inträffar på skolan och hoppas verkligen att det var en engångsgjrej...och att de som hörde om detta tog tag i det då vi lämnat skolan.


Nu väntar en härlig helg för oss äldre tvåbenta, en liten tripp söderut med glada vänner, barnen blir dessvärre hemma med mormor å får vila så de orkar med nästa skol/dagis vecka.


Hundarna har fått lata sig riktigt denna vecka, men ikväll blir det klubben med lilleman! Ha de gött nu alla å ta hand om er!


Lägger in en bild på barnens bästa kudde: Herta...


 



Av andrietta - 9 oktober 2011 15:23

Jaha, ännu en helg till enda...


Lördagen blev en trevlig tillställning, Otto, Selma, Herta,Ofelia, Odina och Oboy var de hundar från oss som deltog, Först ut var lille Otto, som fick exellent, ck och blev slutligen 4:e bästa hane, Oboy den "lilla" killen fick good, behöver växa i kostymen och motioneras lite mera ;) Ofelia fick sufficent lite besviken blev jag där...men men hennes första å inte sista utställning ;)Odina fick VG snyggt visad av Jessica, sen har vi lilla Selma exellent och vann öppenklassen tyvärr inget CK, å slutligen Herta Enda tik med CK och slutade som bästa tik, CACIB och BIM, men ja jag e jättenöjd! Dagen bjöd på många skratt å nya människomöten, så det var en jättetrevlig dag!


Idag blev det MH Odina och Ofelia gjorde det idag, å de skötte sig så bra! De har nu båda känd mentalstatus med 1:a på skott.


Tack mina nära å kära för denna helg nu laddar vi upp för stockholm å älvsjö!


    O´BOY     OTTO     ODINA   SELMA   SAMBO och HERTA








Av andrietta - 4 oktober 2011 20:01

Idag är det kanelbullensdag, vi har bakat å donat hela eftermiddagen.

Hundarna har varit i grusgropen och även Sirina. Imorgon blir det picknick med barnen å hundarna.

Sen är det klubben på torsdag.

  

Nä nu vill busarna ut på sista svängen ha de gött!

Av andrietta - 3 oktober 2011 18:54

Vi har filurat på att ha ett litet "knytis" på utställningen på lördag, jag fixar drickbart, kaffe, the och festisar så får ni valpköpare ta med fikabröd ;)

Jag kommer att finnas på plats från ca.8.30

Ring mig om ni funderar på något!



Jag har haft Sirina hemma lite idag, å gud så stolt jag blir när jag tänker på att jag fött upp henne, en urgo, super snäll lugn tjej på två år...Melvin tog sig en liten prommis med henne och hon lyssnade på honom direkt då han sa något till henne. En väldigt kärleksfull och social hund! Jättekul!


Lägger ut lite bilder på prinsessan...

    Tror hon börjar sakna sin matte oxå ;)))

  Ha en härlig måndagkväll!


Av andrietta - 1 oktober 2011 20:15

Lägger in lite bilder på våran Selma, mamma till vår nästa kull (förhoppningsvis) beräknad parning i december...


         

Ovido - Quiz & Flashcards