Alla inlägg under december 2009

Av andrietta - 31 december 2009 19:41

Japp, nu tar vi ledigt ett par dagar, jag mår jättedåligt, har vad läkarna trodde Magsår, jobbar en dag till sen ska vi bara ta det lugnt.

Ha det så gott å



GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!!!

Av andrietta - 30 december 2009 17:07

Äntligen fick vi en liten bild på grabben från utställningen


 

Tack Kicki och Grattis än än gång! 

Av andrietta - 29 december 2009 19:09

Shit va kallt det är ute, mätaren har legat runt 23- hela dagen, hundarna har kurat hela dagen i soffan och själva har vi inte alls gjort nåt särskilt.

Jag mår bättre, fåt behålla mat nu. Bröstbenet är inflammerat så det känns när man rör på sig vill jag lova.

På självaste nyårsafton ska jag återgå till arbetet igen...

Datorn har gått varm och planer för kommande säsong är i full gång.

Vi kommer att köra på med lite utställningar och en hel del spårande, en LP 1 är oxå i planen, men vi tar ett steg i taget... Inga tävlingsnerver  här inte...

Men en sak är jag helt säker på 2010 kommer att bli ett Skitkul år!!!

Ha det så gott!


En liten bild på våra största diamanter


  


Av andrietta - 28 december 2009 18:41

"5 månader hane, maskulint huvud, korrekt bett, bra hals, stark och fin rygg.
Välvinklad fram och bak, fin kropp för åldern. Rör sig med fina steg och härlig reslighet, lovande valp."

 

Så löd kritiken på Eilerts (Ogebrands St. Per) debut idag på utställningen

Det hela slutade med  1:a Hp BIR och BIS-4 Stort Grattis!

Vi väntar med spänning på bilder...


Av andrietta - 27 december 2009 21:29

Ja klart man blir glad och lite stolt när man hör att ens "avkomma" jobbat, Sussi kommer i framtiden (om allt går som planerat) att jobba som vårdhund. Hon har redan jobbat lite och det funkar jättebra...

Hon jobbar på en avdelning där jag själv arbetat och att jobba 5 timmar där är väldigt bra gjort för en rottis på 5 månader...

Jag visste iof. redan att en kombination av Harrieth och en rottis tik kommer att bli riktigt bra, då Sussi är den första tik Harrieth haft, å hon som alltid skulle ha hane...

Ja ja jobba på flickor och om ni behöver nåt är det bara att säga till...

Kanske kommer jag å kameran när jag mår bättre...

Själv så får jag behålla vätska idag, och så har vi varit ute och andas friskluft idag, jätteskönt!!!

Mini väger nu 3,5 kg, så nu når hon snart  ner i Fias matskål...


Här kommer en liten bild på Herta från idag...


  

Av andrietta - 26 december 2009 17:24

Blir ett kort inlägg...

Här ligger jag i troligtvis magsjuka, tar mig endast upp korta stunder, kommer från alla håll, skulle ha jobbat idag men när jag äntligen fått på mig kläderna i morse så höll jag på att svimma.

Julen har varit helt ok. Barnen är nöjda med sina klappar och  hundarna skötte sig finfint...

Ha det bra!

Av andrietta - 24 december 2009 13:32

GOD JUL på er ALLA!!!


Uppdaterar ikväll....

Av andrietta - 23 december 2009 15:24

Idag märks det att det är julafton imorgon, barnen är jättesnälla och man blir överöst av pussar och kramar.

Barnen har fått valt gran i år och mot min vilja så köptes en plastgran på 150cm. men barnen är jätteglada och tycker den är jättefin...

De har klätt den och nu väntar de bara på att tomten ska trilla ner i skorstenen och ut genom kaminen... Ja ja vad säger man... Melvin ska sova på soffan och vänta... detta kan bli en jobbig natt...


  


Mini har fixat ett bra armstöd...


  


Melvin och Fia roar sig med att titta på pippi...

Ja jag har inte så mycket att skriva idag, men god jul på er Alla och ta det lugnt i trafiken...

Ovido - Quiz & Flashcards