Alla inlägg under september 2012

Av andrietta - 4 september 2012 20:25

Känner mig väldigt stolt, stolt över mina valpköpare, stolt över mina avkommor och stolt över min familj.

Mina år inom hunderiet har gett mig så otroligt mycket, nya vänner, nya hundar och framförallt nya erfarenheter.

Mitt liv känns så underbart, härligt och så givande.

Flera undrar när vår nästa kull är planerad och vill ställa sig i kö för att få en ny liten stjärna hemma.

Som det ser ut nu så kommer vi att para i slutet av året och till våren, så nya Ogebrandare är planerade ;)

Vi lägger ut mer info så fort hemsidan "hittar tillbaka" ;)))


Snygga Selma ska få träffa en tränings/tävlings kompis, som har som mål att tävla henne. I början av nästa år hoppas vi de hittat något som passar dem. Selma kommer även att ställas ut lite här i höst och så fort MT hittas så ska hon göra det oxå!


Flizan är en Trygg liten krabat, lugn och väldigt snäll. Vi hoppas på att hitta lite utställningar även för henne och till våren hoppas vi kunna starta henne i viltspåret. Herta har adopterat henne, och sköter henne på bästa sätt, tvättar och kelar och leker såklart!


Nu ska vi ta och krypa ner i tvsoffan å bara vara, barnen sover hundarna tuggar på ben och kaffet blev just klart, ha det gott alla!





Av andrietta - 2 september 2012 18:37

Helgen tillbringades på Högbo bruks Internationella utställning.

Vi var ett glatt tjejgäng som tog husvagn och trailern och for ner till en camping i närheten.

Utställningen var en tredagars så här kommer lite info från den:


Fredag:Herta Exellent CK BTKL1 CACIB BIR

            O´Boy Exellent


Lördag: Herta Exellent,CK BTKL3

            O´Boy:VG


Söndag: Herta Exellent,CK,BTKL1 CACIB BIM

            O´Boy, Exellent,CK,BHKL1 CACIB BIR



Trött glad nöjd och fruktansvärt STOLT sitter jag nu ner i soffan med min kära familj. Tusen tack alla inblandade i helgen. Ha det gott så länge!


Ovido - Quiz & Flashcards